پایگاه گفت و گو

گفت و گو با کارشناسان حوزه های سیاسی و اقتصادی
مشخصات بلاگ

در این پایگاه خبری گفت و گوهایی که به صورت محوری با احزاب و کارشناسان انجام داده ام منتشر می شود
توضیح این که، این پایگاه در سال جدید فعالیت خود را آغاز کرده و گفت و گوهای انجام شده از ابتدای سال جدید انجام شده است
#امیر_خانزاده خبرنگار سابق گروه سیاسی و حال حاضر اقتصادی #ایرنا

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
کلمات کلیدی

ایتالیا.ترامپ.برجام.اروپا

آب.سیستان و بلوچستان.سفره آب زیرزمینی.

دانشگاه.صنعت.دانشگاهیان خارج از کشور.

فرش دستباف.ایران. تحریم.

بخش خصوصی.اقتصاد مقاومتی.توسعه پایدار.

پولشویی.کارشناسان اقتصادی.شفافیت اقتصادی.

وزارت صنعت.دولت.کنترل قیمت ها

صنعت نساجی.شرکت های بین المللی.فناوری.

استادان دانشگاه های بین المللی.دریانوردی. فناوری.

وزارت صنعت.رضا رحمانی.خودرو.

وزارت صنعت. تحریم ها.

وزاترت صنعت. سازمان حمایت.بازار.

دانشگاه. دانشگاه تبریز.

دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشگاه شهید چمر ان اهواز.دفاع مقدس

دانشگاه.ایران.دانشگاه های خارجی.

دانشگاه.دانشگاه فردوسی مشهد.

دانشگاه.لهستان.همکاری های بین المللی.

دانشگاه.دانشگاه صنعتی امیرکبیر.تسهیلات.وزارت علوم.ارز.

محقق ایرانی.

سازمان های تحقیقاتی.ایتالیا

استاد دانشگاه استانبول.دانشگاه ها.ایران.

دانشگاه. دانشگاه خوارزمی.دانشگاه مدرن.

ایرانشناس آلمانی.ایران.فرهنگی. سیاسی.

ایران.ژاپن.سرمایه گذاری.جایکا.

دانشگاه. دانشگاه علم و صنعت. نسل چهارمی.

دانشگاه.زلزله.امیر کبیر.ژاپن.

دانشگاه.علم و صنعت.دانشجو.تحلیل سیاسی.

دانشگاه.حقوق استادان.دانشگاه های خارجی.

دانشگاه.صنعتی امیر کبیر.دانشجویان بازداشتی.

نویسندگان

عضو شورای عالی سیاست ‌گذاری اصلاح ‌طلبان گفت: استفاده از کالای ایرانی باید به یک خواست ملی، عزم همگانی و بسیج عمومی در بخش مصرف انواع و اقسام کالاها اعم از مصرفی، سرمایه ای و صنعتی تبدیل شود.

حسن رسولی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا در خصوص شعار امسال - حمایت از کالای ایرانی - اظهار داشت: نامگذاری هایی که مقام معظم رهبری در سال های اخیر انجام می دهند بیشتر معطوف به جلب توجه مردم، قوای سه گانه و نهادهای تصمیم گیر کشور در جهت اهتمام برای بسیج قدرت ملی در ورود به عرصه مورد نظر شعار هر سال و کمک به غلبه پیدا کردن بر مشکلات فراروی کشور است.
وی تصریح کرد: در سال های اخیر محتوای نامگذاری ها معطوف به حوزه اقتصاد و معیشت مردم و انتخاب این شعارهای راهبردی مبتنی بر اطلاعات و داده های نسبتا دقیقی است که از شاخص ها و حسابهای ملی می توان به دست آورد.
رسولی گفت: آنچه امسال مد نظر قرار گرفته حمایت از تولید داخلی است که صرف نظر از ابعاد سمبلیک این شعار، پیاده سازی این راهبرد مهم منوط به فراهم شدن دو شرط لازم و کافی است.
این فعال اصلاح طلب توضیح داد: شرط لازم آن است که استفاده از کالای ایرانی به یک خواست ملی، عزم همگانی و بسیج عمومی در بخش مصرف انواع و اقسام کالاها اعم از مصرفی، سرمایه ای و صنعتی تبدیل شود.
وی افزود: شرط کافی و بخش مکمل آن منوط به این است که فعالان اقتصادی و تولید کنندگان داخلی همزمانی که از این چتر حمایتی و سایر ابزارهای حمایتی مانند انواع و اقسام تعرفه هایی که برای ورود کالاهای غیر ایرانی به داخل کشور همه ساله در مقررات صادرات و واردات کشور برقرار می شود، به این نکته توجه داشته باشند که در دنیای کنونی تولید کننده ای می تواند موفق باشد که همزمان و حتی قبل از تولید به مارکتینگ و بازاریابی محصول، خدمات و کالای تولیدی خود فکر کند.
رسولی گفت: با ابزارهای دقیق و به کار بردن علم تجارت، بازرگانی، روانشناسی مصرف، جامعه شناسی بازارهای هدف، فرصت ها و تهدیدهایی که در بازارهای هدف حتی بازارهای داخلی فرا روی تولید کنندگان است، در بخش اصلی کاملا لحاظ شود و متناسب با واقعیات بازار تولید کنندگان رفتار خود را به گونه ای تنظیم کنند که محصولات تولیدی در بخش های مختلفی خدماتی، صنعتی و کشاورزی در مقایسه با کالای مشابه خارجی از دو خصیصه بالاتر بودن کیفیت و کمتر بودن قیمت برخوردار باشد.
وی گفت: اگر این دو متغیر کششی مد نظر باشد به طور طبیعی مصرف کننده رفتار خود را به گونه ای تنظیم می کند که این شعار محقق شود.
رسولی افزود: چنانچه این شرط کافی در کنار شروط لازم که حمایت های حاکمیتی است توام با هم مد نظر جامعه تولیدی کشور قرار گیرد، در رسیدن به این هدف آرمانی ملی بخصوص در حال حاضر که ما هم در مواجهه با معادلات منطقه ای نسبت به گذشته با تهدیدهای جدی تری روبه رو هستیم و هم در مقیاس ملی با توجه به تغییراتی که در معادلات قدرت جهانی صورت گرفته موانع جدی تری در مقابل جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است، با تکیه بر کاهش وابستگی به بیرون از مرزها بهتر خواهیم توانست با این تهدیدها مواجه شویم.
وی ادامه داد: اگر چنانچه شرط دوم تحقق نیابد و با کالای کمتر مرغوب ایرانی و به لحاظ قیمتی با کشش کمتر از نظر مصرف کننده مواجه باشیم، در این صورت رفتار مصرف کنندگان داخلی به گونه ای تنظیم خواهد شد که اقبال آنچنانی نسبت به تولیدلت داخلی نداشته باشد و موانع تعرفه ای هم بیشتر به انگیزه هایی برای واردات غیر قانونی کالاهای غیر ایرانی از طریق قاچاق تبدیل می شوند.
عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تصریح کرد: آنچه مد نظر رهبری است ارائه راهبردی اساسی است اما آنچه مسوولان تصمیم گیر در قوای سه گانه و بخصوص جامعه صنعتی و تولیدی وظیفه دارند فراهم کردن شرط کافی است.

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.