پایگاه گفت و گو

گفت و گو با کارشناسان حوزه های سیاسی و اقتصادی
مشخصات بلاگ

در این پایگاه خبری گفت و گوهایی که به صورت محوری با احزاب و کارشناسان انجام داده ام منتشر می شود
توضیح این که، این پایگاه در سال جدید فعالیت خود را آغاز کرده و گفت و گوهای انجام شده از ابتدای سال جدید انجام شده است
#امیر_خانزاده خبرنگار سابق گروه سیاسی و حال حاضر اقتصادی #ایرنا

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
کلمات کلیدی

ایتالیا.ترامپ.برجام.اروپا

آب.سیستان و بلوچستان.سفره آب زیرزمینی.

دانشگاه.صنعت.دانشگاهیان خارج از کشور.

فرش دستباف.ایران. تحریم.

بخش خصوصی.اقتصاد مقاومتی.توسعه پایدار.

پولشویی.کارشناسان اقتصادی.شفافیت اقتصادی.

وزارت صنعت.دولت.کنترل قیمت ها

صنعت نساجی.شرکت های بین المللی.فناوری.

استادان دانشگاه های بین المللی.دریانوردی. فناوری.

وزارت صنعت.رضا رحمانی.خودرو.

وزارت صنعت. تحریم ها.

وزاترت صنعت. سازمان حمایت.بازار.

دانشگاه. دانشگاه تبریز.

دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشگاه شهید چمر ان اهواز.دفاع مقدس

دانشگاه.ایران.دانشگاه های خارجی.

دانشگاه.دانشگاه فردوسی مشهد.

دانشگاه.لهستان.همکاری های بین المللی.

دانشگاه.دانشگاه صنعتی امیرکبیر.تسهیلات.وزارت علوم.ارز.

محقق ایرانی.

سازمان های تحقیقاتی.ایتالیا

استاد دانشگاه استانبول.دانشگاه ها.ایران.

دانشگاه. دانشگاه خوارزمی.دانشگاه مدرن.

ایرانشناس آلمانی.ایران.فرهنگی. سیاسی.

ایران.ژاپن.سرمایه گذاری.جایکا.

دانشگاه. دانشگاه علم و صنعت. نسل چهارمی.

دانشگاه.زلزله.امیر کبیر.ژاپن.

دانشگاه.علم و صنعت.دانشجو.تحلیل سیاسی.

دانشگاه.حقوق استادان.دانشگاه های خارجی.

دانشگاه.صنعتی امیر کبیر.دانشجویان بازداشتی.

نویسندگان

۲۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها بر اساس مرتبه و پایه تعیین می شود؛ مرتبه براساس شاخص هایی به صورت مربی، استادیار، دانشیار و استاد تقسیم شده و پایه بر اساس عواملی که مهم ترین آن ها سنوات تعلق می گیرد؛ بر اساس مرتبه، یک حقوق مبنا مد نظر بوده و با توجه به پایه دریافتی مبلغی به آن اضافه می شود.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، همچنین یک سری مزایا مانند ردیف های حقوقی دستگاه های دولتی دیگر مانند فوق العاده جذب، عائله مندی، حق فرزند و برای برخی دانشگاه ها، فوق العاده ویژه واحد دانشگاهی به آن اضافه می شود؛ البته هر عضو هیات علمی با توجه به مرتبه و پایه تعداد واحد اجباری مشخصی برای تدریس دارد و برای باقی ساعات تدریس مانند دیگر مدرسین، حق التدریس اضافی دریافت می کند.
علاوه بر این، مواردی مثل کار پایان نامه ها، حق مشاوره و راهنمایی و یا حق تالیف مقاله، کتاب و امثال اینها هم هست که در دانشگاه های مختلف به طور متفاوت ارزیابی می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۷ ، ۱۶:۴۵
امیر خانزاده
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیر کبیر با اشاره به بازداشت دو دانشجوی این دانشگاه در جریان حوادث خیابان پاسداران گفت: پرونده این دانشجویان فراتر از بحث های سیاسی است.
جمعی از اراذل و اوباش شامگاه دوشنبه 30 بهمن 96 در اقدامی غیرقانونی و کاملا تهاجمی با تجمع در خیابان پاسداران تهران ضمن ایجاد بی نظمی، ناامنی و درگیری، 5 تن نیروهای انتظامی و بسیجی را به شهادت رساندند.
نیروهای انتظامی در جریان این تجمع حدود 300 نفر از آشوبگران را دستگیر کردند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۷ ، ۱۶:۴۴
امیر خانزاده
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: 10درس سه واحدی تخصصی در این دانشگاه با همکاری کارشناسان صنعت در سال تحصیلی جدید تدریس می شود.
علی اشرفی زاده در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایرنا از همکاری دانشگاه خواجه نصیر و مپنا (مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران) در زمینه آموزش مهندسی خبر داد و افزود: این دروس در نیم سال اول و دوم امسال بر اساس رایزنی با صنعت انتخاب شده و به طور مشترک ارایه می شوند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۷ ، ۱۶:۴۳
امیر خانزاده
نخستین دانشگاه در کشور به سبک دنیای مدرن توسط میرزا تقی خان امیرکبیر با عنوان دارالفنون تاسیس شد که به گفته سید احمدرضا معتمدی رییس کنونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، این مرکز علمی همان پلی تکنیک سابق بود که در سال 1335 اولین فارغ التحصیلان دانشگاهی را تحویل جامعه داد.
یکی از شاخص‌ های اعتباری هر دانشگاهی را قدمت آن مرکز علمی تعیین می کند و بر همین اساس بسیاری از کشورها در صدد هستند تا با بررسی هویت اصلی دانشگاه، فعالیت‌هایی را از گذشته حتی اگر همسو با فعالیت فعلی‌شان نباشد، بیابند تا بتوانند به قدمت دانشگاه اضافه کنند؛ دانشگاه استنفورد مثال بارز این امر است که قدمتی بالغ بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال برای آن قائل هستند در حالی که در ابتدا این دانشگاه کلیسا بوده است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۷ ، ۱۶:۴۱
امیر خانزاده
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هیچ کدام از دانشجویان بازداشتی مربوط به حوادث دی ماه 96 از تحصیل محروم نشده اند و حتی برای کسانی هم که احکامی صادر شده ناظر بر محرومیت از تحصیل نبوده است.
غلامرضا غفاری در حاشیه پنجاه و یکمین نشست معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه های کشور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی اظهار داشت: وزارت علوم و دانشگاه ها از همان زمان شروع حوادث دی ماه سال گذشته که منجر به بازداشت و دستگیری تعدادی از دانشجویان شد ورود لازم را داشته و با دستگاه ها و مجموعه های مختلف جلسات مکرر و متعددی داشته اند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۷ ، ۰۸:۰۲
امیر خانزاده
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از ورود این نهاد به مسئله دانشجویان بازداشتی خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده بخش قابل توجهی از پرونده های دانشجویی با حسن نظر مدیران ارشد و میانی دستگاه قضائی به شکل مناسبی در حال حل شدن می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا اظهار داشت: برای پیگیری مسائل دانشجویانی که دچار مشکل شده اند با رییس قوه قضاییه گفت و گو شده و ایشان با استقبال و روی گشاده ای با پیشنهادات ارائه شده مواجه شدند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۷ ، ۰۸:۰۰
امیر خانزاده
جمعه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۷:۵۸ ق.ظ

رابطه دانشگاه و صنعت ناگسستنی است

معاون بهره وری انرژی و محیط زیست ستاد توسعه فناوی انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در تمام نقاط جهان، رابطه دانشگاه و صنعت امری ناگسستنی بوده و مقابله با چالش های اقتصادی کشور مستلزم توسعه این رابطه است.
محمدرضا اسپهبد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، توجه به دانشگاه ها و کاربرد نظرات دانشگاهیان در حل مسایل و چالش های کشور را ضروری دانست و درعین حال افزود: بزرگان کشور در مسایل علمی به دانشگاه ها و رشته های دانشگاهی که تدریس می شود توجه چندانی ندارند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۷ ، ۰۷:۵۸
امیر خانزاده
جمعه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۷:۵۷ ق.ظ

دریاچه ارومیه قابل احیاء است

استاد دانشگاه صنعتی امیر کبیر و مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که مشکل دریاچه ارومیه به جهت اشتباه یک یا چند سازمان اتفاق نیفتاده گفت: دریاچه ارومیه قابل احیاء است.
بهرام طاهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مساله خشک شدن دریاچه های شور جهان یک مساله اساسی در زمان حاضر بوده و علت آن تغییر الگوهای زندگی و افزایش جمعیت است.
به گفته طاهری، دریاچه های شور بسیار کم عمق هستند و عمق متوسط دریاچه ارومیه حدود 6 متر و یا مقداری کمتر از این بوده است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۷ ، ۰۷:۵۷
امیر خانزاده
يكشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۲۴ ب.ظ

دانشگاه ها در تامین نیاز صنعت واقع بینانه عمل کنند

رییس پژوهشکده دولت اسلامی گفت: نیاز صنعت به نیروهای دانش آموخته دارای مهارت و توان کارآفرینی است که در این چارچوب دانشگاه ها باید واقع بینامه عمل کنند.
ناصر فخاری در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایرنا درباره ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه ها در حوزه علوم مختلف فعالیت می کنند اما این فعالیت ها نه تنها به مهارت نمی انجامد که محیط کسب و کار هم استقبالی از آن نمی کند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۷ ، ۱۶:۲۴
امیر خانزاده
يكشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۲۳ ب.ظ

دانشگاه تهران؛ برگ زرین نهادهای آموزشی

دانشگاه تهران با پیشینه ای 84 ساله به عنوان قدیمی ترین و یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور محسوب می شود که از آغاز فعالیت ‌های آموزشی تاکنون، شخصیت‌های برجسته ای را تحویل جامعه داده است .
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، در سال 1312 اندیشه تاسیس مرکزی که جامع همه یا اغلب مدارس عالیه باشد، عملی شد. کلیات طرح تاسیس دانشگاه تهران از سال 1307 توسط پروفسور محمود حسابی به علی اصغر حکمت وزیر معارف وقت پیشنهاد شد که او طرح تفصیلی آن را در سال 1310 تهیه و به وزیر وقت فرهنگ ارائه کرد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۷ ، ۱۶:۲۳
امیر خانزاده