پایگاه گفت و گو

گفت و گو با کارشناسان حوزه های سیاسی و اقتصادی
مشخصات بلاگ

در این پایگاه خبری گفت و گوهایی که به صورت محوری با احزاب و کارشناسان انجام داده ام منتشر می شود
توضیح این که، این پایگاه در سال جدید فعالیت خود را آغاز کرده و گفت و گوهای انجام شده از ابتدای سال جدید انجام شده است
#امیر_خانزاده خبرنگار سابق گروه سیاسی و حال حاضر اقتصادی #ایرنا

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
کلمات کلیدی

ایتالیا.ترامپ.برجام.اروپا

آب.سیستان و بلوچستان.سفره آب زیرزمینی.

دانشگاه.صنعت.دانشگاهیان خارج از کشور.

فرش دستباف.ایران. تحریم.

بخش خصوصی.اقتصاد مقاومتی.توسعه پایدار.

پولشویی.کارشناسان اقتصادی.شفافیت اقتصادی.

وزارت صنعت.دولت.کنترل قیمت ها

صنعت نساجی.شرکت های بین المللی.فناوری.

استادان دانشگاه های بین المللی.دریانوردی. فناوری.

وزارت صنعت.رضا رحمانی.خودرو.

وزارت صنعت. تحریم ها.

وزاترت صنعت. سازمان حمایت.بازار.

دانشگاه. دانشگاه تبریز.

دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشگاه شهید چمر ان اهواز.دفاع مقدس

دانشگاه.ایران.دانشگاه های خارجی.

دانشگاه.دانشگاه فردوسی مشهد.

دانشگاه.لهستان.همکاری های بین المللی.

دانشگاه.دانشگاه صنعتی امیرکبیر.تسهیلات.وزارت علوم.ارز.

محقق ایرانی.

سازمان های تحقیقاتی.ایتالیا

استاد دانشگاه استانبول.دانشگاه ها.ایران.

دانشگاه. دانشگاه خوارزمی.دانشگاه مدرن.

ایرانشناس آلمانی.ایران.فرهنگی. سیاسی.

ایران.ژاپن.سرمایه گذاری.جایکا.

دانشگاه. دانشگاه علم و صنعت. نسل چهارمی.

دانشگاه.زلزله.امیر کبیر.ژاپن.

دانشگاه.علم و صنعت.دانشجو.تحلیل سیاسی.

دانشگاه.حقوق استادان.دانشگاه های خارجی.

دانشگاه.صنعتی امیر کبیر.دانشجویان بازداشتی.

نویسندگان

۱۲ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

سفیر اتریش در تهران تاکیدکرد اتحادیه اروپا برای توسعه همکاری ها با ایران آماده است و خروج آمریکا از برجام مانع همکاری های تهران- وین نمی شود.
«اشتفان شولتز» (Stefan Scholz) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره تبعات خروج غیرقانونی و یکجانبه آمریکا از توافق برجام تصریح کرد: اتحادیه اروپا و اعضای برجامی این اتحادیه برای تحقق اهداف پیش رو تلاش می کنند و اعتقاد داریم مانعی برای توسعه همکاری ها وجود ندارد.
«دونالد ترامپ» که از بهمن سال 1395 به عنوان رییس جمهوری آمریکا بر سر کار آمده است، هجدهم اردیبهشت ماه خروج از توافق هسته ای برجام را اعلام و دستور بازگشت تحریم ها در دوره 90 و 180 روزه را صادر کرد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۷ ، ۱۳:۴۵
امیر خانزاده
سفیر چین در تهران، سیاست پکن را شفاف و مبتنی بر تداوم همکاری با ایران در چارچوب برجام اعلام کرد و گفت: این انتظار می رود که دیگر اعضای اروپایی برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) نیز براساس اعلام موضع اتحادیه اروپا در این ارتباط به تعهدات خود نسبت به این توافق پایبند باشند.
«پانگ سن» روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا خاطرنشان کرد که تحریم های آتی آمریکا می تواند روابط تهران و پکن را تا حدودی دچار پیچیدگی کند اما با این وجود
براساس سیاست شفافی که چین در این توافق داشته، به همکاری ها ادامه می دهیم.
وی اظهار داشت: وزیر خارجه چین به عنوان یکی از اعضای برجام این شفافیت را در مذاکرات خود با وزیران خارجه دیگر اعضا به خوبی بیان کرده است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۷ ، ۱۴:۴۰
امیر خانزاده
مدیرکل بازرگانی سفارت انگلیس در تهران تاکید کرد: به دنبال یافتن بهترین راه ها در ارتباط و همکاری با ایران هستیم و اینکه کدام یک از شرکت ها بهتر عمل می کنند و صلاحیت بیشتری برای برقراری روابط با همتایان ایرانی خود دارند.
کیت ولینگز(Keith Wellings) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره سیاست های انگلیس در تداوم همکاری ها با ایران در چارچوب برجام پس از خروج آمریکا اظهار داشت: دولت این کشور مانند دیگر شرکای اروپایی خود به طور شفاف بیان کرده که با ایران همکاری های خود در زمینه های تجاری ادامه خواهد داد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۷ ، ۱۴:۳۹
امیر خانزاده
سفیر انگلیس در تهران اعلام کرد: در مورد توافق هسته ای برجام از آمریکا تبعیت نمی کنیم؛ بلکه سیاست های خودمان ملاک عمل ماست.
«راب ماکِر» شامگاه دوشنبه پس از پایان نشست هم اندیشی نمایندگان خارجی مقیم ایران و فعالان تجاری در پاسخ به خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: برجام برای ما اهمیت بسیاری دارد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۷ ، ۱۹:۵۸
امیر خانزاده
خروج غیرقانونی و یکجانبه آمریکا از برجام، اقتصاد کشور را با چالش هایی روبرو کرده که به اعتقاد برخی فعالان بخش خصوصی، برای گذر از آنها به پارادایم (الگوواره) جدیدی نیاز است؛ نه راه حل های موقت بخشنامه ای و دستورالعملی.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «داگلاس نورث» برنده جایزه نوبل اقتصادی، می گوید «عملکرد متفاوت اقتصادها در طول زمان متاثر از تغییر و تحول نهادهاست و اینکه نهادها بر عملکرد اقتصادی اثر می گذارند چندان جدال برانگیز نیست.»
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۷ ، ۱۷:۳۱
امیر خانزاده
کارشناسان اقتصادی دستور رئیس جمهوری به چهار نهاد دولتی در زمینه «پیگیری تخلف واردات خودرو» و درخواست وی از رئیس قوه قضائیه برای «رسیدگی با دقت و سرعت و مجازات متخلفان» را بسترساز برخورد قضایی و قانونی با فساد در چارچوب ظرفیت های نظام ارزیابی کردند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئیس جمهوری عصر شنبه پس از دریافت گزارش وقوع تخلف در واردات و فروش خودروهای خارجی، رسیدگی خارج از نوبت قوه قضاییه به این پرونده و مجازات متخلفان را خواستار شد.
«حسن روحانی» همچنین در دستورهای جداگانه به وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی و معاون حقوقی ریاست جمهوری برای هر یک از آنان وظایفی تعریف و برای بررسی موضوع مدت زمان 15روزه را تعیین کرد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۷ ، ۱۷:۲۹
امیر خانزاده

برخی کارشناسان نوسان بازار ارز را ناشی از کنترل دولت می دانند و بر لزوم حاکمیت سیاست های بازار آزاد در این زمینه تاکید دارند اما صاحبان یک دیدگاه دیگر، این سیاست ها را در شرایط متعادل پاسخگو می بینند نه در شرایط غیرمتعادل.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، دولت از بیست و یکم فروردین ماه یکسان سازی نرخ ارز را با اعلام قیمت هر دلار 4200 تومان کلید زد و با تهیه و تصویب دستورالعمل هایی، شیوه های تخصیص ارز را اعلام کرد.
نرخ ثابت ارز، وضعیتی است که در آن نیروهای بازار فعالند اما بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بسته به ملاحظات و ضرورت‌های موجود، قیمت معینی را به عنوان نرخ هدف، تعیین می‌ کند و با مداخله در بازار از طریق سازوکار ذخایر خود، از آن تصمیم حمایت می‌کند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۷ ، ۱۶:۳۳
امیر خانزاده
برخی فعالان اقتصادی بخش خصوصی، ناکارآمدی ها در بخش اقتصادی را مرتبط با دولت ندانسته و با تاکید بر ضرورت تدوین سیاست های جامع اقتصادی، معتقدند بخش های خصوصی و دولتی با اجماع در سطوح مختلف تصمیم گیری، می توانند مشکلات را برطرف کرده و با شرایط تحریمی مقابله کنند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بعد از خروج آمریکا از برجام و تاکید بر تحریم دوباره ایران در دو بازه زمانی 90 و 180 روزه، برخی از شرکت های خارجی فعال در کشورمان اعلام کردند که همکاری خود را به تدریج پایان خواهند داد تا از پیامدهای تحریم آمریکا در امان بمانند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۷ ، ۱۶:۳۲
امیر خانزاده
اعتماد عمومی و همراهی مردم با سیاست های اقتصادی کشور برای مقابله با تحریم ها- آن هم در شرایطی که به گفته رهبر معظم انقلاب «فشارهای اقتصادی، توطئه اصلی امروز دشمن است»- راه حل مشکلات کنونی و آتی است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، اقتصاددانان اعتماد عمومی مردم را بزرگ ترین سرمایه اجتماعی و در گرو تدوین و اعمال سیاست های مطلوب اقتصادی می دانند و تاکید دارند در شرایط کنونی تقویت مقاومت مردم، هوشیاری و تدبیر دولت می تواند چاره ساز بحران های اقتصادی کشور شود.
مساله اعتماد عمومی یکی از سرمایه های اجتماعی است که وحدت را در جامعه ایجاد و حفظ کرده، ارزش های دمکراتیک را پرورش داده و اعتماد شهروندان را به نهادها و سازمان هایی که نمایندگی آنها را دارند، پیوند می دهد و بدین ترتیب مشروعیت اثر بخشی دولت دمکراتیک را افزایش می بخشد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۷ ، ۱۵:۵۷
امیر خانزاده
شماری از کارشناسان و استادان دانشگاه، فرسایش اخلاق در جامعه را زمینه ساز بروز مسائل اقتصادی می دانند و راه پیشگیری و رفع این مشکلات را اجرای سیاست های اصلاحی بنیادین بویژه «عدالت اجتماعی» معرفی می کنند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، نشستی با عنوان «نسبت اسلام و توسعه اقتصادی از منظر پنج متفکر اسلامی» در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.
کارشناسان و استادان اقتصاد دانشگاه حاضر در این نشست، بر این نکته تاکید کردند با اعمال سیاست های نادرست اقتصادی، اعتماد عمومی و جمعی به عنوان بزرگ ترین سرمایه کشور به مخاطره افتاده و قربانی اصلی این سیاست ها می شود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۷ ، ۱۵:۵۶
امیر خانزاده