پایگاه گفت و گو

گفت و گو با کارشناسان حوزه های سیاسی و اقتصادی
مشخصات بلاگ

در این پایگاه خبری گفت و گوهایی که به صورت محوری با احزاب و کارشناسان انجام داده ام منتشر می شود
توضیح این که، این پایگاه در سال جدید فعالیت خود را آغاز کرده و گفت و گوهای انجام شده از ابتدای سال جدید انجام شده است
#امیر_خانزاده خبرنگار سابق گروه سیاسی و حال حاضر اقتصادی #ایرنا

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
کلمات کلیدی

ایتالیا.ترامپ.برجام.اروپا

آب.سیستان و بلوچستان.سفره آب زیرزمینی.

دانشگاه.صنعت.دانشگاهیان خارج از کشور.

فرش دستباف.ایران. تحریم.

بخش خصوصی.اقتصاد مقاومتی.توسعه پایدار.

پولشویی.کارشناسان اقتصادی.شفافیت اقتصادی.

وزارت صنعت.دولت.کنترل قیمت ها

صنعت نساجی.شرکت های بین المللی.فناوری.

استادان دانشگاه های بین المللی.دریانوردی. فناوری.

وزارت صنعت.رضا رحمانی.خودرو.

وزارت صنعت. تحریم ها.

وزاترت صنعت. سازمان حمایت.بازار.

دانشگاه. دانشگاه تبریز.

دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشگاه شهید چمر ان اهواز.دفاع مقدس

دانشگاه.ایران.دانشگاه های خارجی.

دانشگاه.دانشگاه فردوسی مشهد.

دانشگاه.لهستان.همکاری های بین المللی.

دانشگاه.دانشگاه صنعتی امیرکبیر.تسهیلات.وزارت علوم.ارز.

محقق ایرانی.

سازمان های تحقیقاتی.ایتالیا

استاد دانشگاه استانبول.دانشگاه ها.ایران.

دانشگاه. دانشگاه خوارزمی.دانشگاه مدرن.

ایرانشناس آلمانی.ایران.فرهنگی. سیاسی.

ایران.ژاپن.سرمایه گذاری.جایکا.

دانشگاه. دانشگاه علم و صنعت. نسل چهارمی.

دانشگاه.زلزله.امیر کبیر.ژاپن.

دانشگاه.علم و صنعت.دانشجو.تحلیل سیاسی.

دانشگاه.حقوق استادان.دانشگاه های خارجی.

دانشگاه.صنعتی امیر کبیر.دانشجویان بازداشتی.

نویسندگان

۱۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۵۸ ق.ظ

دانشگاه با اقتصاد ملی رابطه منطقی ندارد

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناس اقتصاد سیاسی معتقد است که رابطه دانشگاه و اقتصاد ملی محدود به روابط سیاسی و جناحی بوده و بین این دو یک رابطه منطقی وجود ندارد.
ساسان شاهویسی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار دانشگاه ایرنا درباره سیاست زدگی و توجه نکردن به اعمال مدیریت های مناسب از سوی دانشگاه ها در اقتصاد ملی اظهار داشت: درون دولت بسیاری از استادان دانشگاه ها در حوزه اقتصاد از هر دو جناح حضور دارند و وقتی برنامه و سیاست های اقتصادی تنها به این افراد محدود می شود، دولت در واقع به دور خود دیواری می کشد و از دیگر اندیشه های عالمانه و دانشگاهی خود را بی نیاز می بیند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۷ ، ۰۹:۵۸
امیر خانزاده
مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فنی و حرفه ای از برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان این دانشگاه پس از وقفه پنج ساله خبر داد.
غلامرضا رمضانی خلیل آبادی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا اظهار داشت: هفدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر از 26 مرداد تا یکم شهریور و بیست وششمین المپیاد دانشجویان پسر از هشتم تا 14شهریور امسال به ترتیب به میزبانی زنجان و تبریز با حضور 10منطقه کشوری برگزار می شود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۴۵
امیر خانزاده
استاد اقتصاد دانشگاه تهران از کارکرد ضعیف صنعت در استفاده از ظرفیت های دانشگاهی انتقاد کرد و گفت: بی توجهی به این ظرفیت ها از عوامل مهاجرت دانشجویان به خارج از کشور به شمار می رود.
علی اکبر نیکواقبال در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا درباره چرایی میل مهاجرت برخی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی به خارج از کشور اظهار داشت: حقیقت جایگاه دانشگاه به خاطر کارکرد ضعیف صنعت و نبود رشدمناسب اقتصادی کشور مغفول واقع شده و آسیب دیده است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۴۱
امیر خانزاده
نماینده مردم ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس معتقد است: با توجه به تفاوت سیستم برگزاری امتحانات و تصحیح اوراق در بین مدارس، لحاظ تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور نیازمند یکسان سازی سیستم و فراهم سازی زیرساخت هاست اما این شرایط فراهم نیست .
کارن خانلری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا درباره نامه 170 نفر از نمایندگان مجلس به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور بازنگری مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای کنکور سال 98 اظهار داشت: پیش بینی ما برای سال اول 25درصد بود و اعتراض های بسیاری وجود داشت که در امتحانات نهایی تقلب هایی صورت گرفته است. لازم بود تمهیداتی برای پیشگیری ازاین اتفاق اندیشیده می شد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۳۹
امیر خانزاده
چهارشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۱ ق.ظ

علامت سوالی به نام کنکور

کنکور و حواشی آن همواره یکی از مسائلی است که در طول سال های بسیار جمعیت بسیاری از جامعه شامل داوطلبان و خانواده های آنها را تحت تاثیر قرار داده است.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و دراین میان تداوم یا حذف کنکور مسئله ای است که با فرا رسیدن آزمون سراسری ، انتخاب رشته داوطلبان و سپس ورود متقاضیان به دانشگاه به بحث داغ محافل فرهنگی و رسانه ای تبدیل می شود .
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۲۱
امیر خانزاده
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی می گوید که تصمیم شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای محاسبه نمره معدل در کنکور با 30 درصد به صورت قطعی عادلانه نیست.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا درباره نامه 170نفر از نمایندگان مجلس به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این ارتباط اظهار داشت: نظام آموزشی ما هماهنگ نیست و 17 نوع مدرسه در کشور وجود دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۱۹
امیر خانزاده
رتبه بندی استخراجی از مقالات نمایه شده دانشگاه های دولتی به نقل از Uniref(مرجع دانشگاه های ایران)حاکی است که دانشگاه شهید بهشتی تهران با ارایه 2 هزار مقاله بین المللی درصدر دانشگاه های دولتی کشور قرار دارد.
به گزارش خبرنگار دانشگاه ایرنا، دانشگاه شهید بهشتی که قدمتی 59 ساله دارد، امسال با ارایه 82 مقاله داخلی رتبه نخست را در بین دانشگاه های دولتی کشور از آن خود کرده است.
دانشگاه شهید بهشتی با 19 دانشکده ، 10 پژوهشکده و 9 مرکز تحقیقاتی دارای 17هزار و 777 دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی تا دکتری است که در دوره های روزانه، شبانه و الکترونیکی پذیرش دانشجو دارد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۱۶
امیر خانزاده
چهارشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۴ ق.ظ

فضای آکادمیک روزنامه نگاری فقیر است

رییس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی با بیان این که هیچ گاه ارتباط نزدیکی بین عرصه آموزش روزنامه نگاری و علوم ارتباطات و موسسه های رسانه ای وجود نداشته است، گفت: فضای آکادمیک دچار خلاء و فقر تجربه روزنامه نگاری است.
مهدی فرقانی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا اظهار کرد: نباید انکار کرد که به جز در حدود 10 سال اول تاسیس دانشکده علوم ارتباطات که پیوند نزدیکی بین آموزش روزنامه نگاری با ظرفیت ها و امکانات در اختیار آن زمان روزنامه کیهان وجود داشت، هیچ گاه ارتباط نزدیکی بین عرصه آموزش روزنامه نگاری و علوم ارتباطات و موسسه های رسانه ای، مطبوعات، رادیو و تلویزیون و دیگر رسانه ها با محیط آکادمیک مشاهده نشده است .
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۱۴
امیر خانزاده
چهارشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۱ ق.ظ

وزیر علوم: دو تابعیتی های علمی را از سیاسی جدا کنیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بکارگیری دو تابعیتی ها یکی به معنای سپردن مسوولیت و مدیریت است و دیگری در مسائل علمی و تحقیقاتی مطرح است که اگر اینها را تفکیک کنیم برای توسعه علمی مشکلی پیش نمی آید.
منصور غلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مطرح کرد.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تصویب ممنوعیت به کارگیری مدیران دوتابعیتی در دولت از یک سو و فرصت استفاده از آنها در زمینه های علمی و تحقیقاتی با توجه به تحریم ها، وزارت علوم با چالش چگونه مواجه می شود، گفت: این دو باید از هم تفکیک شود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۱۱
امیر خانزاده
چهارشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۹ ق.ظ

دانشجویان خارج از کشور نگران تامین ارز نباشند

تهران - ایرنا - معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان از مذاکره با بانک مرکزی برای تامین ارز دانشجویان ایرانی دانشگاه های خارج از کشور خبر داد و گفت: دانشجویان خارج از کشور نگران تامین ارز نباشند.
مجتبی صدیقی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا افزود: برای جلوگیری از ایجاد خدشه در ارتباط های بین المللی دانشگاه های مهم با توجه به شرایط تحریم تمهیداتی دنبال می شود.
وی درباره اقدامات مقابله ای وزارت علوم درباره با تحریم ها اظهار داشت: عرصه مقابله با تحریم ها به طور قطع عرصه علمی و بین المللی است و تلاش می شود تا دانشگاه های داخلی حیات علمی و انتشارات خود را در سطح بین المللی داشته باشند و روابط خود را هم با دانشگاه های خارجی دنبال می کنند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۰۹
امیر خانزاده