پایگاه گفت و گو

گفت و گو با کارشناسان حوزه های سیاسی و اقتصادی
مشخصات بلاگ

در این پایگاه خبری گفت و گوهایی که به صورت محوری با احزاب و کارشناسان انجام داده ام منتشر می شود
توضیح این که، این پایگاه در سال جدید فعالیت خود را آغاز کرده و گفت و گوهای انجام شده از ابتدای سال جدید انجام شده است
#امیر_خانزاده خبرنگار سابق گروه سیاسی و حال حاضر اقتصادی #ایرنا

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
کلمات کلیدی

ایتالیا.ترامپ.برجام.اروپا

آب.سیستان و بلوچستان.سفره آب زیرزمینی.

دانشگاه.صنعت.دانشگاهیان خارج از کشور.

فرش دستباف.ایران. تحریم.

بخش خصوصی.اقتصاد مقاومتی.توسعه پایدار.

پولشویی.کارشناسان اقتصادی.شفافیت اقتصادی.

وزارت صنعت.دولت.کنترل قیمت ها

صنعت نساجی.شرکت های بین المللی.فناوری.

استادان دانشگاه های بین المللی.دریانوردی. فناوری.

وزارت صنعت.رضا رحمانی.خودرو.

وزارت صنعت. تحریم ها.

وزاترت صنعت. سازمان حمایت.بازار.

دانشگاه. دانشگاه تبریز.

دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشگاه شهید چمر ان اهواز.دفاع مقدس

دانشگاه.ایران.دانشگاه های خارجی.

دانشگاه.دانشگاه فردوسی مشهد.

دانشگاه.لهستان.همکاری های بین المللی.

دانشگاه.دانشگاه صنعتی امیرکبیر.تسهیلات.وزارت علوم.ارز.

محقق ایرانی.

سازمان های تحقیقاتی.ایتالیا

استاد دانشگاه استانبول.دانشگاه ها.ایران.

دانشگاه. دانشگاه خوارزمی.دانشگاه مدرن.

ایرانشناس آلمانی.ایران.فرهنگی. سیاسی.

ایران.ژاپن.سرمایه گذاری.جایکا.

دانشگاه. دانشگاه علم و صنعت. نسل چهارمی.

دانشگاه.زلزله.امیر کبیر.ژاپن.

دانشگاه.علم و صنعت.دانشجو.تحلیل سیاسی.

دانشگاه.حقوق استادان.دانشگاه های خارجی.

دانشگاه.صنعتی امیر کبیر.دانشجویان بازداشتی.

نویسندگان
يكشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۲۳ ب.ظ

مدرک گرایی بر تولید علم پیشی گرفته است

دبیر اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی کشور معتقد است که مدرک گرایی بر تولید علم پیشی گرفته و بخش صنعت حاضر نیست ریسک اعتماد به دانشگاه را بپذیرد.
احمدرضا اکبری پور در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه با بیان این که توسعه علم، پیش نیاز توسعه اقتصادی است اظهار داشت: با توسعه علمی به واسطه فعالیت انجمن های علمی - دانشجویی و برقراری ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت است که می توان بر چالش های پیش رو بویژه مسایل و مشکلات حاکم بر اقتصاد کشور فایق آمد.
به گفته وی، رسیدن به دانش روز مستلزم توسعه علمی و ایجاد زمینه های تعالی آن است.
اکبری پور فاصله جامعه علمی و دانشگاهی کشور با دانش روز جهان را اندک دانست و افزود: مشکل اصلی در دانشگاه های کشور است که مدرک گرایی بر آنها غالب بوده و این مساله باعث شده که دانشجوها کمتر به سراغ علم بروند.
وی معتقد است که نظام آموزش عالی کشور به سمت مدرک گرایی رفته و صنعت اعتماد خود به دانشگاه را به دلیل ضعف های موجود در نظام آموزش عالی کشور از دست داده است.
به باور اکبری پور، ارزش های علمی در کشور در حالی از بین رفته که نیاز امروز صنعت و اقتصاد کشور به دانش روز و دانش آموخته های صاحب مهارت و توان کارآفرینی است.

**صنعت بازیافت به کمک اقتصاد می آید
دبیر اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی همچنین با اشاره به اهمیت این علم در شرایط اقتصادی موجود کشور گفت: هم اینک 94 انجمن علمی دانشجویی مواد و متالورژی در ایران فعالیت دارند که رویکرد اصلی این انجمن ها نزدیکی علم و صنعت با محوریت غلبه بر چالش های اقتصادی کشور است.
اکبری پور در این پیوند از برگزاری رویدادهای دانشگاهی با محوریت چالش های صنعتی در دانشگاه های کشور خبر داد و تاکید کرد: دانشجویان با توجه به آشنایی با تئوری های علمی و راهکارهای غلبه بر چالش ها راحت تر می توانند مشکلات را برطرف کنند.
وی در عین حال با اشاره به تاریخچه صنعت بازیافت در جهان و ایران گفت: با کمک علم متالورژی در قرن حاضر امکان بازیافت پسماندهای صنعتی فراهم شده و در نتیجه آن مواد با ارزش صنعتی با صرفه و توجیه اقتصادی به دست آمده است.
اکبری پور تصریح کرد: زمانی آلومینیوم از طلا هم گران تر بود اما به کمک روش بازیافت محصولاتی با قیمت پایین حاصل شد و روند تولید آن تغییر کرد.
وی با بیان این که ایران در کمربند مس جهان قرار دارد گفت: نیکل و کادمیوم از جمله آلیاژهایی هستند که در صنعت بسیار کاربرد دارند و در صنایع بروزی مانند تولید کارت های الکترونیکی بلیط قطار شهری و اتوبوس می توان به کار بست.

**ایده های برتر در جمع آوری باطری های مستعمل
دبیر اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی کشور همچنین از جمع آوری 500 ایده از سوی دانشجویان مهندسی مواد و متالورژی در استفاده از باطری های قلمی مستعمل خبر داد که قرار است در نشست فردا – دوشنبه – سازمان پسماند شهرداری تهران از سه ایده برتر از این تعداد تقدیر شود.

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.